Seneste Nyheder

Klubkarpeturen., 05-06-2009

Lørdag og søndag i Kristi Himmelfartsferien, var der klubkarpetur på programmet. Det blev en rigtig god tur med både flotte fisk på land, samt et rigtig hyggeligt samvær på turen. Her er Thoke´s beretning fra turen:

Vi mødtes i klubben kl. 7.00 og efter en god omgang morgenmad kørte vi i konvoj op til søen. Da vi ankom til søen gik vi en tur rundt om den, og bagefter delte vi pladserne ved lodtrækning. Vi fiskede i 4 par: Søren & Mikkel, Michael & Lars, René & Søren samt mig & Ulrik.
Allerede under udpakningen så vi flere karper vende i overfladen, så forventningerne var helt i top.
Desværre skulle fiskeriet dog vise sig at være meget svært.
Inden de sidste var færdige med at pakke ud fik vi turens største fisk, en fin spejlkarpe på 10,7 kg. på Lars stang. Desværre var Lars nede i søens modsatte ende hos Søren & Mikkel og spise frokost, så Michael blev nødt til at tage stangen og lande fisken.
Senere på dagen fik Michael en mindre spejler på 6,2 på sin egen stang. Noget tydede på, at de fleste fisk befandt sig i den ende af søen, hvor Lars & Michael lå.
Endelig kom der et hug på en stang der fiskede på midten af søen, det var Ulriks. Fisken fightede ret godt, men også meget anderledes end karper plejer. Det var der en helt naturlig forklaring på, for pludselig kom der en stør op til overfladen. En lidt sjov fangst, 4,26 kg. og vist ny klubrekord for stør i Danmark.
Da mørket faldt på fik jeg et run, og kunne kort efter lande en spejler på 8,2 kg. Vi fik hurtigt lagt tacklet i vandet igen og gik i seng. Ved det første spæde lys fik jeg endnu et run. Denne gang en spejler på 6,3 kg. – ud med tacklet og i seng igen. Ved 8 tiden fik jeg et mærkeligt run og efter en god fight kom endnu en stør i nettet. Denne gang en fisk på 4,12 kg. Vi snakkede senere med søens ejer, der kunne fortælle, at der kun var 2 stør i søen og ca. 200 karper.
Efter fotografering af støren fik vi ringet rundt til de andre, og hørte hvordan natten var gået. Lars & Michael have mistet en fisk hver, og Lars havde desuden fået en spejler på 9,3. De andre havde ikke mærket noget som helst.
Kl. 12 mødtes vi til præmieoverrækkelse hos Rene & Søren. Status var 5 spejlkarper og 2 stør, langt fra hvad vi havde håbet på, men stadig et rigtigt fint resultat. Klubben havde sponsoreret gavekort til Sport Dres til den størst samt flest fisk.
Michael rendte med begge gavekort da han havde den største og da både Michael og jeg havde 2 karper vandt Michael, da hans samlede vægt var højst. Herefter hyggesnakkede vi lidt og pakkede sammen.

Turen bliver helt sikkert gentaget til næste år. Tak til alle for en rigtig hyggelig tur.