Seneste Nyheder

Klubtur efter gedder, 22-10-2014

Endelig var det blevet tid til ISKs geddetur. Der var tilmeldte nok til en hel båd, altså to personer i alt. Vi havde holdt godt øje med vejrudsigten, for det så ud til at lørdag ville blive den eneste dag uden regn.

Steen Lyngsø og undertegnede mødtes ved søen kl. 7:30. Humøret var højt og de gode fangster på søen lovede godt fordagens fiskeri.
Vi fik læsset båden med motorer og grej, og var klar til at sejle ud omkring kl. 8.

Vi fik hurtigt rigget 8 stænger til med en god blanding af woblere og softbait. Nogle blev fisket under paravaner og andre nede ved bundet, så vi fik dækket så meget vand som muligt.
Der gik ikke lang tid før første fisk var i båden og indenfor den første time havde vi landet 4 gedder og mistet en enkelt.
Det var mindre softbait og små woblere gedder var interesseret i idag.

Der blev rigget lidt om og fiskeriet forsatte med at være rigtig godt og vi fik landet en del flotte gedder. Vi besluttede os for at prøve længere ned i søen for at se om der skulle gemme sig nogle store krabater. Desværre var heldet ikke med os. Vi fik landet en enkelt gedde og en aborre, inden vi satte kursen tilbage til det første sted hvor vi havde haft succes tidligere på dagen.
Her var der stadigvæk fint med fisk på ekkoloddet, men de var blevet sværere at fange.

Efter en af fangsterne blev jeg nød til at skifte krog på min storfangerwobler. Så begyndte det at gå ned af bakke. Ikke fordi at gedderne ikke længere var interesseret, men fordi den nye krog åbenbart ikke krogede så godt.
Havde jeg haft flere af de gode kroge med havde vi sikkert rundet 20 gedder. De kroge husker jeg helt sikker næste gang.

Inden vi sejlede ind skulle vi lige prøve i en anden del af søen. Her fik Steen straks en flot gedde og vi fiskede lidt videre for at se om denne del af søen skulle gemme på en stor gedde der ville hugge. Steen gik efterfølgende to gedder på en stor softbait, og det må siges at gedderne er sultne for tiden, den ene af gedderne var ikke meget større end den store softbait.

Turen var slut og vi sejlede ind. Heldigvis havde vejrudsigten holdt stik og vi var sluppet for regnvejr.

Fiskeriet havde varieret meget og om formiddagen havde jeg det gode fiskeri, mens Steen fangede klart bedst om eftermiddagen. Sjovt som den slags kan ændre sig i løbet af dagen.

Dagens største gedde var på 6,40 kg og var en af de første vi fangede.

17 gedder og 1 aborre må siges at være godkendt. Gedderne var i rigtig god kondition og meget hugvillige, så det er
bare med at komme afsted.