Seneste Nyheder

Juniorerne på karpetur, 24-05-2016

Juniorafdelingen var på karpetur i weekenden 13.-15. maj.Der var fuldt booket op og forventningerne til weekendens fiskeri blev til fulde indfriet. Her er Kristoffers beretning fra turen:.

Fredag 13. Blev jeg hentet efter skole af Søren, for jeg skulle nemlig på karpe tur med Nikolaj, Joakim, Marcus og Frederik, og ledere Søren, Jacob, Kevin og Martin. Jeg havde glædet mig meget, og da vi ankom efter et par timers kø kørsel, gik vi lige over forbi broen og vi spottede hurtig et par fede karper med en god vægt. Vi fik et overblik over hvem der skulle ligge hvor og hvordan da alle var samlet og så var det bare i gang med trolly’ erne. Vi blandede foder, fandt et par boilies frem, en sprit ny baitbåd og tacklerne blev sejlet ud på de valgte pladser. Derefter blev bivy’erne blev sat op og så var vi i gang.

Nikolaj fik hurtig en karpe og det blev han ved med hen over natten. Jeg fik selv ikke nogen karpe den første nat, men Joakim fik en rigtig flot Skælkarpe og desværre skete der ikke mere for os den nat.

Lørdag skete der ikke det helt store om formiddagen, vi fik lidt besøg af Hans og Morten og af et par andre gutter fra konsortiet. Lige før frokosten skreg min bidmelder og en rigtig fin Skælkarpe kom på land, og så var jeg også på tavlen!! Igen midt i frokosten hyler min ene bidmelder og jeg får tabt min frikadellemad i farten og givet modhug, en fin Spejlkarpe kom på land.
Frederik ankom og han var var helt klar på at fiske. Han fik da også en fisk, ikke så lang tid efter han var ankommet. Marcus fik et par fisk den dag og efter vi havde spist dejlige korteletter og kartoffelsalat, hyggede vi om aften og så sagde vi ”godnat”.

Jeg blev vækket af noget bippen og jeg tjekkede hvor det kom fra og de viste sig at Søren havde kroget en fisk, jeg fik lov til at tage stangen, men den satte sig hurtig i nogle grene eller andet på den modsatte bred, og hairrigget blev slidt over, desværre! Hurtigt fik vi et nyt hairrig på, et par boilies og Søren kastede om. Jeg blev vækket igen, dog fra min egen stang, jeg tog stangen og gav modhug. Søren prøvede at vække Joakim, men det kunne ikke lade sig gøre for Joakim sov som en sten. Vi fik afkroget fisken, lagt den i en sack og kastet stangen om. Sådan blev det ved med henover natten for mig, indtil jeg havde sack’et tre fisk. Jeg vågnede af nogle der snakkede, og det viste sig at Joakim og jeg havde sovet over en fisk, men heldigvis kom Marcus og tog stangen.

De andre Nikolaj, Frederik, Martin og Kevin havde sovet fra da de gik i seng til de stod op. Henover morgenen og eftermiddagen fik Marcus flere fisk og desuden også en mega fin Spejlkarpe på hele 11,4 kg og vi andre fik ikke en eneste. Lone kom forbi med frisk brød og wienerbrød hvilket var mega luksus. Der regnede flere gange og vi fik stille og roligt pakket sammen. Vi spiste frokost, da alt var pakket sammen, og så vendte vi snuden hjemad.

I alt 23 fisk var på land:
1 til Kevin
2 til Joakim
2 til Frederik
5 til mig
5 til Nikolaj
og 8 til Marcus

Så en rigtig vellykket tur for ISK juniorafdeling.